| nejen o technologiích ve vzdělávání

VýukaWebové aplikace

Žáci byli seznámeni s řádem PC učebny …

Jo, tak tohle musíme napsat na začátku každého roku do třídní knihy, že? Důležitější ale asi je, aby si žáci skutečně uvědomili, že máme v učebně nějaká specifická pravidla. Tak pojďme na to trochu jinak. Původně jsem chtěl učebnu vybavit sadou QR kódů různě rozmístěných na odpovídajících místech, ale nějak jsem to nestihl, snad příští rok. Tak trochu jednodušeji, jen tak od klávesnice a rychle to nakopírovat do všech kurzů pro jednotlivé skupiny.

A jak jinak, než pomocí AI. Takže existující řád jsem „nalil“ do mého Junior asistenta, tedy chatGPT. K němu přidal prázdnou šablonu pro Blooket. A z toho všeho pak jednoduchým promptem vytvořím sadu otázek do mého, již zmíněného, oblíbeného Blooketu.

Z tohoto provozního řádu vytvoř sadu otázek pro webovou aplikaci Blooket tak, aby si žáci zapamatovali hlavní pravidla chování a provozu v učebně informatiky. Otázek musí být nejméně 30. Vlož je do šablony pro Blooket podle vzoru. Časový limit na otázku je 30 vtěřin.

Výsledek hotový, nyní ho jen stačí naimportovat do Blooketu a samozřejmě probrat, jestli je vygenerovaný obsah použitelný. U mě jsem z 30 otázek dvě úplně vyhodil a 1 opravil. To jde, ne? A jen tak pro pobavení (a taky podle věku žáků) si můžete zkusit třeba prompt „Vytvoř stejné otázky, ale s chytlavějším a zábavnějším obsahem včetně odpovědí.

A když už ty otázky máme, můžeme z nich vytvořit třeba studijní kartičky ve Wordwall. Stačí jen asistentovi říct aby „vytvořil tabulku se stejnými otázkami, kde bude v prvním sloupci otázka a ve druhém sloupci správná odpověď„. No a pak už stačí jen CTRL-C/V a sada je hotová. Ale to jen tak na doplnění.

A co nakonec? Vlastní kreativní tvorba žáků. Každá žák si vybere jedno pravidlo a vytvoří na něj krátkou animaci. Nástrojů je spousta, ale nyní jsme použili toonytool.com, protože má sadu připravených objektů a tvorba je tak celkem rychlá. Export probíhá ve formě GIFu nebo MP4. Celý projekt se dá stáhnout do počítače, není tak nutné si na stránce vytvářet účet a žáci mohou další hodinu pokračovat opět nahráním rozpracovaného projektu z „lokálu“ do webové aplikace. Což nás taky čeká, a i to vlastně byl jeden z dílčích cílů (stáhnout, uložit, pochopit rozdíl mezi lokální a webovou aplikací).

Pár výtvorů z první hodiny už mám, další až příští týden, přece jen se hodina malinko „zasekla“ u zapomenutých hesel po prázdninách 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *