Když se chci jen tak zeptat. Digitálně.
Jednou z běžných aktivizačních technik ve výuce je využití nástrojů pro rychlé dotazování žáků, kteří odpovídají například prostřednictvím svých mobilních telefonů. Myšlenka je jednoduchá, v nějakém online nástroji vytvořím otázku, sdílím ji QR kódem, žáci odpovídají. Většinou to vede k zapojení většího počtu žáků, než při běžném „analogovém“ dotazování. A čím větší třídu máte, tím je tento postup efektivnější.
Nástrojů tohoto typu najdete hodně, stačí jmenovat například Mentimeter, Slido, nebo Socrative. Všechny ale mají jednu podmínku, a tou je registrace učitelského účtu. A ne vždy máte čas se přihlašovat, hledat hesla, nebo pracujete na sdíleném počítači a nechcete se do služeb přihlašovat. Proto Vám představím jeden zajímavý nástroj, který fungují okamžitě, bez přihlašování a navíc zcela zdarma.
Jedná se o OnlineQuestions.org, který by se dal přirovnat k jednoduché Padlet nástěnce. Žáci mohou vkládat příspěvky v textové podobě, ty se pak objevují na společné nástěnce. Příspěvky pak lze společně „lajkovat“ a měnit barvu pozadí, takže se nabízí například třídění do skupin. Dá se také měnit pořadí příspěvků a zobrazovat je seřazené podle času nebo oblíbenosti.
Vytvoření online aktivity provedete pouze kliknutím na tlačítko admin a zadáním hesla, pomocí kterého se pak můžete k aktivitě vrátit. Vznikne jedinečně ID, které pak žákům nasdílíte společně webovou adresu onlinequestion.org.



Získané výsledky se dají exportovat v jednoduché textové podobě. Nástěnku je možné využít opakovaně, tlačítkem Wipe Data vymažete aktuální odpovědi a nástěnka je tak připravena k opakovanému použití.
Za nevýhodu tohoto nástroje považuji zejména neexistenci přímého odkazu na nástěnku, žáci vždy musí zadávat ID akce.