Moderní výuka

Nejen o technologiích ve vzdělávání

NávodyNezařazené

Vyzkoušeno za vás – matematické procvičování 99 Math

Procvičování v matematice – to je už docela obehrané téma. Nástrojů máme docela dost, ale asi se shodneme, že právě u často se opakujících aktivit se občas hodí nějaká ta změna. Takže i když je tady Kahoot, Quizizz, ThatQuiz nebo UmimeMatiku, jsem rád, když objevím něco nového. Jeden zajímavý startup vzniká na adrese 99math.com a určen je spíše pro mladší žáky. Ale najde se pár i pro starší.

Co tedy aplikace umí a jak funguje? Za mě je to vlastně takový čistě matematický Kahoot s příchutí Quizizz a ThatQuiz. To znamená, že máte k dispozici nějakých 17 matematických oblastí, ze kterých lze generovat online aktivitu k procvičování. Aktivitou myslím sadu příkladů velmi podobného typu. Tuto aktivitu můžete spustit jako živou hru pro více současně hrajících žáků, nebo ji zadat jako procvičování „na doma“. Jiné je na této aktivitě to, že nezadáváme počet příkladů, ale čas, po který bude procvičování probíhat. Sleduje se tak zejména počet příkladů a jejich správnost.

Nabídka matematických problémů
Nabídka matematických oblastí k procvičení

Každá aktivita se dá nastavit – rozsah čísel, použité operace, atp. V náhledovém okně také vidíte, jaké příklady se budou v aktivitě generovat.

Ukázka aktivity „Pořadí početních operací“

No a pak už máme na výběr, jestli budeme hrát živě, nebo aktivitu zadáme jako procvičování na jindy.

Z obrázků je asi jasné, jak to celé probíhá. V rámci systému si můžete vytvořit třídy, každá třída má vlastní kód. To znamená, že si můžete pro každou třídu vytvořit samostatnou místnost a v té spouštět aktivity k domácímu procvičování. Autoři naznačují, že brzy bude fungovat propojení na Google Classroom. Práci s třídami je však možné úplně přeskočit a vždy jen vygenerovat unikátní kód hry.

Jako každý správný online nástroj, i tady máte k dispozici reporty, jak si vaši žáci vedou. Sami žáci si mohou v systému vytvořit svůj účet a sledovat pak vlastní postup. Tady bych ale počkal až na propojení s Classroom.

Takže proti zásadám digitálního minimalismu (😜) a omezování používaných nástrojů (😜😜) si tento určitě přidávám do své sbírky a těším se na jeho občasné využití.

Libor Klubal

Učitel se zkušenostmi ze základní, středního a vysokého školství. Vyučuje matematiku a informatiku na Základní škole Štítina a působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity.Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple.