Moderní výuka

Nejen o technologiích ve vzdělávání

iPad aplikaceNezařazené

Trocha matematiky s iPadem

Pojďme se podívat, jak může vypadat jedna hodina matematiky s páťáky. Konkrétně se jedná o učivo týkající se základních těles a vyvození vzorců pro objem. Nečekejte celou metodickou oporu, jen takový náhled využití pár aplikací. A i když nemám rád práci s iPadem v celé hodině, dneska mi to tak nějak vyšlo.

K rozcvičení jsem použil svou oblíbenou aplikaci Quick Math, procvičili jsme příklady na dělení ve vyšší obtížnosti. Každý podle svých schopností zvládl dvě až tři sady po dvaceti příkladech.

Tohle nám zabralo pár minut. Následovalo zopakování základních pojmů týkajících se jednoduchých těles. K tomu mi pomohla aplikace Shapes a všechno co jsem našel ve třídě (skříň, krabička od svačiny, atp.). Aplikace Shapes patří mezi vizualizační aplikace, pomocí kterých jednoduše doplňujete svůj výklad. Výhodou je možnost obarvit každou stěnu a zvýraznit tak například podstavy.

No a pak jsme si hráli s aplikací Think 3D free. Pomocí ní lze z kostiček skládat libovolné tvary. Takže jsme zkoušeli krychle a kvádry podle zadání, spíše aby se naučili s aplikací pracovat. Opět průběžné opakování pojmů hrana, stěna, atp.

Postupně jsem se snažil žáky navést na vyvození objemu. Nechal jsem je postupně seskládat krychle z 8 a 27 kostiček. Pak přišel úkol seskládat kvádr z 12 kostek, 24 kostek atd. U vyšších čísel jsme pak porovnávali jejich výtvory a ke konci hodiny už většina tušila, že je nutné celkový počet kostek rozložit na součin tří čísel. A to bylo vlastně cílem celého snažení.

Použité aplikace

‎Think 3D
‎Think 3D
Developer: Paul Hangas
Price: Free

 

 

 

 

Libor Klubal

Učitel se zkušenostmi ze základní, středního a vysokého školství. Je učitelem matematiky a informatiku na Základní škole Velké Hoštice a působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple pro školství.