Robotíme s iPadem II

V minulém článku jsem popsal některé příklady robotických pomůcek pro výuku, které lze ovládat iPadem. A zakončil jsem to odkazem na moje oblíbené Sphero. Pokud jste si nabídku jejich robotů prošli, možná Vás bude zajímat, který se z mého pohledu pro výuku hodí nejvíce.

Osobně mám zkušenost se čtyřmi modely:


Nebudu se dlouze rozepisovat, nejlepší zkušenost jsem udělal s modelem, SPRK+. Model Sphero mini je sice cenově zajímavý, nabíjí se obyčejným USB kabelem (micro), je docela odolný, ale hlavním problémem bylo nespolehlivé bluetooth připojení v zarušeném prostředí. Jakmile jsme měli ve třídě více zařízení, verze mini reagovala s velikým zpožděním, popřípadě se odpojovala. Jakmile jsme vzali robota trochu dál nebo mimo třídu, vše bylo v pohodě. Takže na doma asi ok.

Problémy s připojením jsem měl i modelem Sphero 2.0. Reaguje sice dobře, je nárazuvzdorný, voděodolný, ale musí se připojovat pomocí klasického párování v nastavení iPadu. Pokud ho tedy žáci zapomněli odpojit, dlouho jsme hledali iPad, ke kterému je napárovaný. Jinak vše fungovalo jak mělo, takže pokud budete mít nějaký systém, který robot ke kterému iPadu patří, asi problémy nebudou.

Model BB-8 se chová podobně, dokonce pro první aktivaci naprosto nekompromisně vyžadoval svou vlastní aplikaci. Opět je pak nutné párovat – a to ve třídě zdržuje. Je sice ze všech modelů nejhezčí, ale používám ho spíše jen na motivaci. Dá se ovládat jak aplikací Sphero Edu, tak má vlastní aplikaci v designu Star Wars.

No a nakonec tedy model SPRK+. Průhledná verze, nárazuvzdorná a voděodolná. S aplikací Sphero Edu robota napárujete přímo, nemusíte do nastavení. Pokud máte více robotů, v aplikaci se zobrazí všichni a vy si vyberete toho svého. Po ukončení aplikace se okamžitě uvolní spojení a může s ním pracovat další žák. I když jsme měli 12 kusů v jedné třídě, nikdy se nevyskytl problém s rušením. Takže moje doporučení je model SPRK+.