Moderní výuka

Nejen o technologiích ve vzdělávání

NávodyNezařazené

Procvičování pomocí QR kódů

Úplně jednoduchá aktivita, při které použijeme tablety a QR kódy. Nečekejte nic objevného, spíše jen připomenutí, že technologie nemusí přinášet pouze revoluční změny, ale třeba i jen drobnou modifikaci běžně používaných výukových scénářů (možná v tom poznáváte model SAMR ve stupni substituce/modifikace). Takže …

Probíráme jednoduché lineární rovnice, dostáváme se k rovnicím se zlomky, takže klasicky musíme zopakovat dva roky staré učivo – počítání se zlomky. Někomu je to jasné, někdo to vidí poprvé :-). Aby to nebyla zase klasická frontálka, stačí trochu zapátrat po internetu a najít si různé procvičovací webové aplikace, naskládat je do pracovního listu ve formě odkazu v QR kódu a máme hotovo. Žáci u každého procvičování doplní, kolik příkladů měli správně (protože proč pořád upozorňovat jen na chybu, že?) a v závěru opět každý žák ví, co mu jde dobře a co ne, vy máte v hodině čas procházet a pomáhat cíleně každému žákovi.

Postup vytvoření pracovního listu je velmi jednoduchý. Najdeme si na internetu cvičení, třeba na Zlomky-Hravě, zkopírujeme celý odkaz: https://zlomky-hrave.cz/procvicovani/scitani, a ten pak pomocí webové aplikace qr-generator.cz přetvoříte na QR kód. A vše už jen naskládáte do jednoho listu. Kdo se chce inspirovat, nebo prostě jen využít – přikládám můj pracovní list na cca 30 minut.

V rámci tohoto pracovního listu jsem použil weby zlomky-hrave.cz, www.thatquiz.org a umimematiku.cz.

 

Libor Klubal

Učitel se zkušenostmi ze základní, středního a vysokého školství. Je učitelem matematiky a informatiku na Základní škole Velké Hoštice a působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple pro školství.