Moderní výuka

Nejen o technologiích ve vzdělávání

iPad aplikaceNávody

Nearpod v hodině matematiky.

O aplikaci Nearpod jsem na těchto stránkách psal před mnoha lety. Jedná se o nástroj, díky kterému můžete vést frontální typ vyučovací hodiny mnohem efektivněji. Jde o to, že každý žák má k dispozici tablet, na který mu promítáte prezentaci. Prezentaci však můžete proložit interaktivními prvky a dotázat se tak například na věci, které jste dosud probírali. Okamžitě tak zjistíte, zda žáci dosavadnímu výkladu rozuměli.

Krátký příklad – v matematice opakujeme přirozená čísla, pojmy číslo a číslice, počet cifer, porovnávání atp. Připravil jsem si jednoduchou prezentaci v PowerPointu a celou ji naimportoval do Nearpodu. A právě v Nearpodu jsem doplnil krátké testy, díky kterým jsem zjistit, zda žáci učivu rozumí nebo ne. Jednalo se o Quiz (uzavřené otázky) s otázkami na počet cifer, počet možností dvouciferných čísel, určení číslice na konkrétní pozici v čísle. Dále pak o aktivitu kreslení, kdy měli žáci za úkol napsat nejmenší a největší trojciferné číslo. Celá prezentace i zpětná vazba fungovala naprosto bez „zadrhnutí“ – zapojeno bylo 25 žáků na iPadech Mini 1, můj iPad promítal přes Airplay, síť jede na wifi UniFi.

 

Lepší představu si asi uděláte z přiložených fotografií.

Celou prezentaci v Nearpodu si můžete prohlédnout a nakopírovat z mého účtu.

Registrace služby

Aplikace Nearpod funguje v základní verzi SILVER zdarma. V této verzi ji provozuji i já. Uděláte mi radost, když k registraci použijete můj odkaz (při dostatečném počtu možná získám placený účet zdarma :-))

Libor Klubal

Učitel se zkušenostmi ze základní, středního a vysokého školství. Vyučuje matematiku a informatiku na Základní škole Štítina a působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity.Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple.