Moderní výuka

Nejen o technologiích ve vzdělávání

NávodyNezařazené

Domácí úkol v Socrative (učitelův hack č. 2)

Nedávno jsem zde popisoval, jak využít webový nástroj Socrative k rychlému otestování žáků. Hlavní výhodou byla okamžitá reakce na chyby a možnost provést rozbor výsledků ihned po ukončení testu. Stejný test jsem ale využil dvakrát. Úplně stejné zadání jsem žákům zadal jako domácí úkol, ale opět v elektronické formě. Vytvořil jsem si pro tyto účely další účet v Socrative (na jiný email) a pomocí nabídky Import Quiz přenesl zadání testu z mého hlavního účtu.

socr_import

Číslo testu, které musíte zadat u importu, najdete v záhlaví původního testu pod názvem a má tvar „SOC-xxxxxxxx“. Tento test jsem pustil v režimu Student Paced, který nabízí okamžitou kontrolu výsledků. Test jsem pak nechal puštěný až do další hodiny a žáci dostali název nové virtuální místnosti.

socr_paced

Jejich úkolem bylo propočítat si znovu všechny příklady, na rozdíl od testu ale viděli po každé odpovědi správnou odpověď. Já pak mám přehled o tom, kdo se řešení domácího úkolu účastnil. U této aktivity je důležité mít vyplněnou u každé otázky část Explanation. Tato část je žákům zobrazena po zadání odpovědi.

socr_explanation

Nevýhodou je to, že může souběžně běžet jen jedna aktivita. Pokud tedy chcete zadat úkol ve více třídách, musíte si vytvořit více účtů. Ale vzhledem k tomu, že u tohoto úkolu nevidíte postup řešení, asi jej nebudete používat každý den. Spíše se mi hodilo, že si žáci zopakovali něco, co jsme po testu rozebrali a měli to ještě v paměti.

 

Libor Klubal

Učitel se zkušenostmi ze základní, středního a vysokého školství. Vyučuje matematiku a informatiku na Základní škole Štítina a působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity.Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple.

Jeden myslel na “Domácí úkol v Socrative (učitelův hack č. 2)

Komentáře nejsou povoleny.